Tuesday, April 26, 2011

memori main rumah kotak


sedang aku duduk-duduk saja kat rumah ni tetiba je teringat zaman kanak-kanak..owh how I miss my childhood time very much..hehehe..
okey okey..let story a bit about my childhood time playing with ' RUMAH KOTAK '..

dulu waktu aku ribena (kanak-kanak) aku suka sangat main dengan rumah kotak..aku ingat lagi rupa rumah kotak aku tu..huuu, sayangnya x simpan gambar rumah kotak tu...
actually rumah kotak tu bukan lah dibeli dari kedai mahupun jatuh dari langit tetapi abah (tok wan) aku yang tolong buatkan..aku memang suka la rumah tu..tiap-tiap hari aku main dengan rumah tu..ermm, walaupun aku kecil tapi badan aku x muat la nk duduk dalam rumah tu so aku just jadikan barbie aku sebagai penghuni rumah kotak aku..
memang perfectlah rumah kotak aku..lengkap dengan pagar, almari, bilik, katil, kerusi, meja, tingkap, pintu dan boleh kata semua kelengkapan rumah dulu-dulu ada kat rumah kot
ak tu..

rumah kotak ni buat daripada apa erk? erm, dah nama pun rumah kotak..tentulah rumah kotak tu diperbuat daripada kotak..tok wan aku guna kotak televisyen untuk buat rumah kot
ak tu..abah aku memang pandai hal-hal tukangan ni..terima kasih abah sebab buat rumah kotak..

habis main ja mesti aku kemas rumah kotak tu sebab aku sayang sangat dekat rumah tu..tok aku kata dulu kalau x simpan dia nak buang dalam parit..hah, dengar ja dia cakap tu aku pun amalkan la kemas2 ni..kalu x mesti aku tinggal je bersepah sebab nanti nak main lagi..ehehe..erm, tapi sekarang ni rumah kotak tu dah x da depan mata..harap2 la nanti aku boleh main rumah kotak balik..rindu rumah kotak..

No comments:

Post a Comment