Tuesday, April 5, 2011

Kereta Berpelekat P

hello readers..hari ni aku minta kat ayah aku nak bawa kereta, and dia bagi aku bawa sebab kereta tu kereta kembara,huh kalau kereta Honda Civic(mak aku punya) atau kereta Toyota Altis (ayah punya) hurm mesti dia x bagi punya aku bawa.heheh,nasib baik tok wan aku mai hari ni sebab ada la kereta kembara tu..
mula-mula aku bawa kereta tu pi isi minyak dulu, baru la boleh pusing jauh-jauh..(padahal pi x jauh mana pun)..then sampai kat stesen minyak Shell..ayah aku kata ha pi la isi sendiri minyak tu..errkkk, mana nak taw ayah, x pernah buat..pi la buat sendiri,ni nanti nak buat mcm mana kalu sorg2.ergghhh ok aku buat sendiri.err, macam la x leh suruh abg kerja Shell buat..tehehehe..
aku pun dengan muka x reti turun kereta bagi duit kat pak cik shell tu then angkat nozel tu
huh, ingat kan nozel tu ringan, rupanya berat juga eh tapi x la berat sangat ok la sebab boleh angkat lagi, yg aku kata ringan tu sebab sebelum ni duk tengok orang buat macam senang jer..huhuhu, then siap dh isi minyak..


lepas tu aku pun terus jer pandu kereta sampai pasaraya Hafifah..ada la beli barang dan bahan mentah sebab nak masak sikit-sikit..then habis beli terus bawa kereta balik rumah..

sambil bawa kereta..(nasihat kut)
  • eh, kakak tengok tu motor tu jangan duk laju sangat.
  • ha tuh dah laju dah tu slow sikit..baru 60 km/h (maybe laju kut sebab aku masih baru)
  • break-break dh dekat dengan lampu merah tu
  • haih, kaki ayah ni macam duk tolong tekan break je..ahahah..(kaki dia bersedia duk tekan kat tempat letak kaki seat penumpang, gaya macam dia bawa kereta)hahaha
  • lain kali, kena taw dah ni nak guna jalan mana lepas ni sebab kakak yang bawa kereta bukan ayah..(kind of lupa jalan)
lepas ni kena pandu cam orang lelaki yang berhemah, x maw di comment sebab bawa lembap macam perempuan..

No comments:

Post a Comment