Thursday, February 10, 2011

Macam blog masakan dh

Merujuk pada tajuk aku tengok blog ni dah macam blog masakan dah..apa x nya?dah berapa post dah yang aku cerita pasal masakan yang aku masak, dan entri yang kali ni pun pasal masakan lagi..baru je td aku masak Kuey Teow Hong Kong..saja nk bagitaw..serious x taw nk buat apa..
tu yang duk masak tu tambah2 peti sejuk ada macam2 (sebab ayah baru beli dekat pasar malam)..nanti dh habis x masak n x makan la di rumah..sementara ada baik guna...

jom tengok resepi..sebelum aku masak ni aku dh pi jenguk-jenguk resepi Kuey Teow Hong Kong ni kat google..lepas tengok-tengok tu terus cuba buat...hehehe...jadi taw, aku rasa sedap macam boleh buka restoran ja..ish, puji masakan sendiri..eh eh jom tgk resepi..

Bahan-bahan:
  • kuey teaw
  • telur
  • bawang putih
  • cili
  • bancuhan tepung jagung
cara-cara:

  • pukul telur
  • masukan k.teow
  • goreng
  • kuah:
  • tumis bawang
  • masukan ayam/udang
  • sayur
  • air
  • bancuhan tepung jagung
  • cili
ni apa yang aku masak...aku modified letak kicap..x nak pedas

No comments:

Post a Comment