Sunday, February 27, 2011

Guna Tangan Kanan


Makan dan minum gunakan tangan kanan bukan tangan kiri. Nauzubillah himinzaliq, aku masih gagal. Bukanya susah manapun nak guna tangan kanan terutama minum dan makan tapi kerana tak ambil endah maka aku kadangkala guna juga tangan kiri. Rasulullah berpesan , barangsiapa makan dan minum dengan tangan kiri makan seperti iblis. Aku pasti ramai diantara kita masih amal , tanpa apa-apa persaan pun , itulah islam kita sangat rendah imannya.BENDA YANG KECIL NIPUN KITA MASIH GAGAL. BUKAN SUSAH PUN …..Malangnya ramai umat islam dan termasuk aku masih lakukan SETIAP HARI. Oleh itu aku ambil kesempatan ini, nak seru semua orangISLAM DAN DIRIKUyang sayangkan Islamnya sama-sama GUNA TANGAN KANAN LEPAS NI, DAN KALAU TENGOK AKU GUNA TANGAN KIRI SILA TEGUR AKU. Aku ambil kesempatan ni untuk amalkan benda kecil bagi menapung dosa-dosa kecil kita yang kita buat tanpa disedari hari demi hari. Bayangkan… anda makan Chiken chop, pisau ditangan mana? Pasti camca garfu ditangan kiri, maka apa yang berlaku.. setreusnya … anda jawab sendiri

HENTIKAN GUNA TANGAN KIRI DAN GUNALAH TANGAN KANAN KECUALI PADA TEMPAT YANG TERTENTU.

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA,KELUARGA DAN MALAYSIA

WASSSALAM

No comments:

Post a Comment