Saturday, January 29, 2011

jom main masak-masak


haih, baru sebulan aku duk rumah tapi dah cukup bosan dah ni..tiap-tiap hari tinggal aku je..aku dah tak taw nak buat apa-apa dah.macam-macam dah aku buat..ye ke?apa yang hang buat?
aku buat kerja rumah la: sapu sampah, mop lantai, cuci tandas, jemur baju, lipat baju, gosok baju ntah macam-macam la lagi..eh, cop cop?hang masak x?masak?hah..aku masak la..tapi x la sedap sangat..baru dua kali aku cuba masak..aku masak, ikan masak asam..duh masam sangat..ada oh yang aku masak sedap like nasi goreng, spagetti hah yang tu semua aku pandai la buat..eh, sudah banyak lari dari tajuk..

actually, entry ni aku nak gtaw yang aku teringin nak masak.aku nak masak sedap-sedap nanti boleh la isi masa and x payah la aku duk berlapar kat rumah..

hhha, kat mana eh nak belajar?ke aku main try-try ja masak tu macam campak-campak je bahan dalam kuali or periuk..aku fikir macam tu pun boleh kut nak belajar masak..then practice la because practice make perfect huhuh..

aku teringat lagi dulu aku ada set masak-masak...banyak ohh..penuh satu kotak, tapi awat la dah x p main masak-masak yang betul..
hurm, lepas ni ingat nak suruh ayah beli bahan mentah la..boleh la aku main masak-masak then guna adik aku sebagai pengkritik masakan aku..hahah...nasib hang la adik kalu x sedap..ada sekali tu aku masak sayur khailan,eh bukan sekali dua kali kut...heee, adik aku kata x sedap, x payah masak sayur ni dah aku x maw makan...hahah...dia dah x suka makan sayur khailan tu sekarang kalu aku masak tapi sayur lain dia kata aku pandai buat.heheh..

ha lepas ni nk belajar masak la..do help and support me please..

1 comment:

  1. hehehe.. lepas nie saya nk belajar masak dgn u lah.. mesti best nie.. nnt saya dtg umah u belajar masak ye..

    ReplyDelete