Thursday, November 10, 2011

update raya haji


paknjang aku.(abg ayah)


hai hai kepada my blog....sudah lama aku x updatekan..ni pun xda apa nk cerita..cuma nk letak gambar kenangan raya haji aku yang ke 18...tahun ni aku raya haji kat rumah tok gayah..ada paknjang & maknjang..ateh & keluarga..makuda sekeluarga..mak ndak & pakndak..keluarga aku dan tok gayah la(tok aku)..raya kali ni x ramai yang balik..sekarang dah banyak sepupu-sepupu aku yang dah berkahwin so ada la yang balik ke keluarga yang sebelah lagi..semuakan dah besar,mesti la sibuk kat uni and tempat kerja so x ramai la yang x dapat balik beraya..kalau x, waktu aku kecil2 dulu rumah tok x cukup tempat nak tidur, sampai ada yang kena tidur di dapur (sepupu lelaki la selalunya) heee...walaupun x ramai tapi masih meriah lagi..best2...



  • pagi2 raya tu kami semua pergi sembahyang raya dekat masjid berhampiran dengan rumah tok..
  • balik sembahyang, pergi beraya ke rumah tok wa..makan laksa
  • balik rumah, tolong tengok2 ateh masak..



  • petang siap balik rumah abah (tok sebelah mak)
  • pagi raya kedua tengok orang korbankan lembu

  • periksa so x boleh la beraya lama2..
  • pagi raya ketiga sudah balik rumah..maklum la adik nk periksa SPM

No comments:

Post a Comment